
Kwaliteit en cliënttevredenheid
Bij WZH gaat het om u en u mag verwachten dat wij kwalitatief goede zorg leveren. Om onze goede kwaliteit te blijven behouden, horen wij graag waarover u tevreden bent, en wat beter kan. Daarom gaan we graag met u in gesprek.
Dit doen we tijdens familiebijeenkomsten, via cliënttevredenheidsonderzoeken en we toetsen de zorg met het kwaliteitssysteem PREZO.
Onderzoek en informatie
Minimaal één keer per jaar wordt een onafhankelijk cliënttevredenheidsonderzoek gehouden in onze woonzorgcentra. Momenteel gebruikt WZH Zorgkaart Nederland om zicht te krijgen op de ervaringen van onze cliënten en mantelzorgers. Daarnaast worden één keer per jaar diverse zorginhoudelijke aspecten getoetst. Op basis van de resultaten van deze metingen worden verbeterplannen in alle woonzorgcentra en organisatiebreed gestart.
Op onze pagina over Cliënttevredenheidsonderzoek vindt u in een overzicht het waarderingscijfer, aanbevelingspercentage en aantal waarderingen over 2020 t/m 2024.
Op de website van ZorgkaartNederland kunt u WZH een waardering geven. Daarmee helpt u anderen om te kiezen tussen verschillende zorgaanbieders en u helpt ons de kwaliteit te behouden.
PREZO kwaliteitssysteem
WZH maakt gebruik van het kwaliteitssysteem PREZO een methodiek die kwaliteit tastbaar en concreet maakt in de dagelijkse praktijk en op de werkvloer en hiermee aansluit op het Generiek Kompas 'Samen werken aan kwaliteit van bestaan'. PREZO Care richt zich op verhalen van alledag. Binnen dit systeem vinden meerdere auditmomenten plaats met verschillende auditoren. De cliënt staat hierbij centraal. Jaarlijks laat WZH alle woonzorgcentra toetsen door Perspekt, een onafhankelijk bureau, om te weten of WZH voldoet aan alle normen. Dit resulteert in een keurmerk per woonzorgcentrum.
Middels de zogenoemde Plan – Do – Check – Act cyclus worden continu verbeteringen doorgevoerd. Hierbij kijken we naar kwaliteitsinformatie, zoals klachten, interne audits, incidentmeldingen, cliënttevredenheid en zorginhoudelijke metingen. Waar we keurmerken hebben en wat we per woonzorgcentrum doen om de kwaliteit te behouden en te verbeteren, leest u op de pagina’s van de verschillende woonzorgcentra.