Skip to main content

WZH Waterhof

Cliëntenraad WZH Waterhof

De plannen van de cliëntenraad voor het jaar 2025 zijn ambitieus. Ze zijn een afspiegeling van wat er binnen de locatie speelt en wat er op het pad komt.

Met de huidige betrokken leden en hopelijk ook nieuwe leden, samen met de locatiemanager en de secretariële ondersteuning van de managementassistent gaan we een intens en uitdagend jaar tegemoet.

De cliëntenraad van WZH Waterhof bestaat uit onderstaande leden:

  • Aad Alleblas (cliënt)
  • Anneke v.d. Sluis (vrijwilliger)
  • Thea Mokveld (vrijwilliger en vicevoorzitter)
  • Jolanda de Jong (naaste)
  • Harold Gabriel van de Linde (vrijwilliger)
  • Monique Noest (voorzitter)
  • Patty van der Arend (Managementassistent en secretaris)

De cliëntenraad overlegt negen keer per jaar volgens het vergaderschema. (Zie in de downloads 'Vergaderschema WZH Waterhof 2025'). Daarnaast vinden extra overleggen plaats wanneer er zich situaties voordoen die extra overleg nodig maken.

De cliëntenraad van WZH Waterhof volgt de WZH-doelstelling van de cliëntenraden.

De volgende onderwerpen bespreken we tijdens de vergaderingen:

Onderwerpen vanuit 2024 waarbij voortgang nog aandacht vraagt

  • Besteden van de welzijnsgelden
  • Gebruik van de tuin
  • Voortgang project bewegingsvrijheid voor cliënten met psychogeriatrische klachten

Onderwerpen vanuit het locatieplan

  • De pilot WZD bij somatische cliënten
  • Rookbeleid
  • Medicijnverstrekking
  • Inzet medewerkers
  • Hospice

Onderwerpen die voortvloeien uit het algemeen WZH-beleid

  • Strategisch transitieplan
  • Het digitaal zorgdossier

De Teamleider HKB is gestart met het structureren van de maaltijden met in acht neming van het aanbieden van volwaardige maaltijden.

De cliëntenraad wil voor de cliënten en naasten een vertrouwd gezicht zijn
De acties die we hiervoor uitvoeren zijn;

  • Ieder kwartaal schrijven we een berichtje voor de Nieuwsbrief. Hierin nemen we op welke onderwerpen er binnen de cliëntenraad zijn besproken.
  • De (vrijwillige) leden van de cliëntenraad zijn aanwezig en of betrokken bij evenementen/bijeenkomsten van de bewoners. Zoals de herdenkingsbijeenkomst, feestdagen, activiteiten, kerstdiner, kerkdiensten, assisteren van de activiteitenbegeleiders bij de Bingo, zangmiddagen.
  • 2 leden van de CR hebben zitting in de menucommissie en rapporteren aan de cliëntenraad.
  • De agenda voor de cliëntenraadvergadering publiceren we tijdig op het CR bord. Cliënten en naasten kunnen verslagen opvragen.
  • De cliëntenraad heeft de wens om de raad uit te breiden. De wens gaat uit naar een evenredige verdeling van leden uit de cliënten en naasten (3 cliënten en 3 naasten).
  • Voor de werving is een poster in ontwikkeling die ingezet wordt, naast de oproep in de Nieuwbrief.
  • De CR nodigt maandelijks een temleider uit om op de hoogte gesteld te worden van wat er zich binnen het team afspeelt.

Contact Cliëntenraad WZH Waterhof

Heeft u vragen, opmerkingen, suggesties of bent u geïnteresseerd om lid te worden van de Cliëntenraad, neemt u dan vooral contact met ons op. Dit kan bij het Servicepunt of telefonisch 070 - 7561500 of stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Onze medewerkers brengen u graag in contact met de voorzitter of met een van de leden van de Cliëntenraad. U kunt de voorzitter of de leden natuurlijk ook altijd aanspreken wanneer u hen tegenkomt in het huis.