WZH past bezoekregeling aan
Op basis van de Covid-19 besmettingen onder de bewoners en medewerkers van WZH, is sinds eind oktober ’20 in samenspraak met de GGD een aangepaste bezoekregeling in werking gesteld voor afdelingen waarop besmettingen zijn geconstateerd.
WZH volgt deze lijn om zo goed mogelijk voor haar bewoners te kunnen zorgen. Deze maatregel heeft veel impact en het valt zwaar om deze te moeten treffen. WZH probeert hiermee de bewoners en medewerkers van WZH in deze periode maximaal te beschermen, en bewegingen binnen WZH locaties daarom zoveel mogelijk te beperken. Hieronder de gevolgen van deze maatregel.
Bezoek aan besmette bewoner
- Op basis van strikte voorwaarden is maximaal 1 bezoeker per dag toegestaan;
- De bezoeker dient tijdens het bezoek gebruik te maken van een volledige PBM-uitrusting;
- De gebruikelijke contactpersoon van de WZH-locatie neemt zo snel mogelijk contact op met de eerste contactpersoon van de bewoner. Dan zal er gezamenlijk bekeken worden welke mogelijkheden er zijn om met de bewoner in verbinding te blijven. Wij denken hierin graag mee;
- Specifieke behoeftes en gemaakte afspraken worden vastgelegd in het ‘zorgleefplan’.
Bezoek aan in quarantaine geplaatste bewoner
- Op basis van strikte voorwaarden is maximaal 1 bezoeker per dag toegestaan;
- De bezoeker is verplicht gebruik te maken van handschoenen en een IIR-type mondkapje (instructie, handschoenen en mondkapje beschikbaar bij binnenkomst);
- De gebruikelijke contactpersoon van de WZH-locatie neemt zo snel mogelijk contact op met de eerste contactpersoon van de bewoner. Dan zal er gezamenlijk bekeken worden welke mogelijkheden er zijn om met de bewoner in verbinding te blijven. Wij denken hierin graag mee;
- Specifieke behoeftes en gemaakte afspraken worden vastgelegd in het ‘zorgleefplan’.
De was
Voor mensen die de was doen voor hun naaste is dit vooralsnog nog steeds mogelijk. De contactpersoon of een andere vertegenwoordiger van de locatie neemt contact op om hierover specifieke afspraken te maken.
Vragen
Voor zorg gerelateerde vragen, is het verzoek om telefonisch contact op te nemen met het servicepunt van de locatie. De medewerker van dit servicepunt zorgt ervoor dat u terug gebeld wordt, zodra dit mogelijk is.
Voor vragen over de beschreven maatregelen kunt u een e-mail sturen naar